BC - live the dream

tips från mig till er

Kategori: Jobb

Jag är inne på min andra förkylning som har hållt i sig i 1 vecka nu, dock ganska ok nu! Har ätit rå vitlök på macka, har fått solvitamin i ansiktet. Har gjort lite av varje men den vill inte bort. MEN det gör ingenting för den är inte dödlig.... inte än iaf.

Alla verkar ju vara förkylda så vi kanske ska dela med oss av tips!
Här kommer mina!

Knäckemacka med skivad rå vitlök
Det är galet starkt om man tar en stor klyfta men ruskigt välgörande för näsa och hals! Man stinker från hela kroppen dagen efter, man liskom andas vitlök från alla kroppens hål. Men ack så bra!

Eget te

Ett annat är hett vatten med pressad citron, ingefära och en halstablett som man låter smälta i vattnet!
Drack ofta denna blandning när jag var liten och se så bra det gick!

Nej nu kommer Jenny förbi och det är ju en anledning för att få trycka en kanelbulle till kaffet! Och sen är det ju faktiskt kanelbullens dag....

Puss på er!

JH






Kommentarer

  • Lillan säger:

    Åh neej inte förkylning d är ju hemskt... här är det ingen förkylning vi talar om utan AC-sjukan.. jag trodde att jag klarat mig men ack så fel man kan ha, har en tok fjantig torrhosta som bara blir värre, låter även som en kråka men men vad ska man göra.. kanske ska testa te-teorin:) Kram och hoppas du blir friskt snart

    2011-10-04 | 19:02:30
  • jh säger:

    Hej gumman,



    Ja, jag tror du ska dricka något varmt vid torrhosta. Häll i extra med honung så att du får upp lite slem i halsen :)



    Hoppas du har det underbart. Fasikes vad tiden går fort, du kommer ju hem snart! Puss på dig!

    2011-10-05 | 11:29:22
  • helena säger:

    fan jag missade kanelbullens dag, typiskt!

    2011-10-06 | 09:59:11

Kommentera inlägget här: