BC - live the dream

Att andas är inte alltid så lätt som det verkar

Kategori: Jobb

När jag kom hem från jobbet var min orkidé död. Den senaste tiden har den sett mer och mer vissen ut. Nu hade den tappat alla blommor och de låg utspridda på golvet som små hopskrynklade pappersnäsdukar. Den orkade lixom inte mer och till slut bara dog den, precis som min och Fredriks kärlek.
Det är ofta svårt att sätta fingret på varför saker dör. Och man kanske inte måste göra det heller. Det jag tar med mig är dock att något som är väsentligt är att man kan andas - och att det är mer ljus än mörker. Annars finns det inget liv.

Kommentarer

  • Lillan säger:

    Hjärtat, det var inge roligt att höra.. hoppas du är ok



    2011-10-27 | 05:23:05
  • helena säger:

    Men fan då gumman! Det ända jag vet är att orkideer blommar igen om du bara låter den vara och ge den en dl vatten i veckan :) Så ge inte upp!!

    2011-10-27 | 22:08:16
  • lisa säger:

    Du är stark! Styrkekramar <3

    2011-11-02 | 19:48:03

Kommentera inlägget här: