BC - live the dream

Sjukaste...

Kategori: Jobb

Asså seriöst!

Jag mailade en snubbe via praktiken. Ville ha en offert på vad det skulle kosta att ljudanläggning och lite sån teknik till en idé vi jobbar med åt kund. Hur som, mailar den här snubben på företaget som hette typ nåt med ljud.
2 dagar senare har jag en friend request på facebook från en Patrik Norberg som jag aldrig sett förr. Så har han skrivit ett meddelande i samband med sin förfrågan där han kläcker ur sig att "Visst är sociala medier kul" "Jag brukar kolla upp folk som skickar förfrågningar här"....... Hallå???? Noll chans att vi kommer hyra av hans företag! + att han har en profilbild där han sjunger men mest ser aspackad ut.

En till sak som inte är samma sak men ändå en sak....för mig..

Idag frågade en på praktiken mig om jag kunde översätta en presentationen på engelska.... Hjärtat började slå och jag tänkte - Hur fan ska jag ta mig ur det här?
Jag körde på google translate men man måste ju finslipa en del. Innan jag lämnade över skiten så att en snubbe (snäll snubbe)  kunde kolla harklade jag mig och sa att Affärsengelska är inte riktigt det jag är bäst på. Sen typ skämtar hon (hon som sa att jag skulle översätta) om att jag hade använt google translate.... KLART SOM FAN JAG HADE! Va fan, får man inte det eller? Jag sa ingenting.....Jag är iaf stolt över att jag inte flippade ur utan att jag fullföljde översättningen.......

JH

Kommentarer

  • ele säger:

    2011-03-11 | 09:01:36
  • helena säger:

    Ha ha vilken snubbe!

    2011-03-11 | 09:02:26
  • Lillan säger:

    Läskig ljudkille, han har nog inte fått lära sig hur man beter sig...

    2011-03-11 | 10:01:00
  • jorken säger:

    hmm alltså google translate är inte så jäkla bra när det kommer till hela texter så jag hoppas du inte bara gick all in på det =)

    2011-03-11 | 21:50:30
  • Lisa säger:

    hihihi..-läskig kille! Jag e stolt över dig att du utmanade dig själv ang översättningen..-bra gjort gumman!

    2011-03-12 | 11:27:25
  • jg säger:

    Som skrivet... jag finslipade en del.

    2011-03-13 | 09:02:01

Kommentera inlägget här: