BC - live the dream

Växer o växer... sparkar o sparkar :)

Kategori: Jobb

Tiden går så fort men ändå inte... förstår ni vad jag menar, känns som om jag varit gravid en evighet men ändå är det så kort kvar... ... jag gillar verkligen att vara gravid även fast det ibland är tungt o så men det är UNDERBART! MEN, satan va jag längtar tils man får se det lilla miraklet...har inget tålamod till att vänta egentligen...

Är nu i v 28 går in i  29 på tisdag... :) Här kommer lite info ...

Kroppen: Livmodern är nu så stor att den påverkar hur du kan röra dig. Du kan fortfarande vara aktiv, men kroppen säger ifrån om du tar i för mycket. Då kan du få sammandragningar vilket innebär att livmodern drar ihop sig och blir hård. Det kan komma när du går fort eller är kissnödig. En sammandragning håller i sig i 10–30 sekunder, för att den ska släppa behöver du stanna upp. Om sammandragningarna börjar göra ont kan det vara ett tecken på att livmodertappen håller på att mjuka upp sig. Det bör kontrolleras hos läkare eller barnmorska.
Framöver blir besöken hos barnmorskan allt tätare. Man ser över att Symfus-fundusmåttet går uppåt i den takt som det ska och att kroppens värden är goda. Man kontrollerar järnhalten i blodet, sockerhalten, blodtryck och fosterljud.
Nu kan du få humörsvängningar igen, när kroppen börjar kännas tyngre och magen mer otymplig.

Barnet: Barnet väger nu cirka 1000 gram och längden är omkring 35-40 centimeter och fötterna mäter fem centimeter. Hårstråna på huvudet är ganska långa. Mjölktänderna under tandköttet är färdiga. Den blinkar med ögonen och har ögonfransar 
 Barnet ökar nu i vikt cirka 27 gram per dag och har börjat drömma. Vad tror du att ditt barn drömmer om?


Åååh va d jag längtar efter dig !!! <3

Kommentarer

  • helena säger:

    ååh herre gud jag ryser! Det är helt ortligt!

    Jag längtar oxå efter din bebis och min bebis..

    2010-09-18 | 20:30:11
  • Anonym säger:

    Jag längtar också efter era bebisar! Dom kommer vara så fina! Symfus-fundusmåttet? Aldrig hört talas om......

    2010-09-19 | 08:28:53
  • jh säger:

    jessica som skrev

    2010-09-19 | 08:29:26
  • LR säger:

    <3

    2010-09-19 | 15:13:14
  • Lillan säger:

    Ayyy caramba! Jag längtar med!

    2010-09-20 | 08:56:00
  • hilda säger:

    ja det där symfus grejen vet jante vad det är heller!! FAN VA UNDERBART! NO WORDS; ONLY LOVE

    2010-09-22 | 13:00:35

Kommentera inlägget här: