BC - live the dream

Ge mig styrka

Kategori: Jobb

Så här går det till när familjen Wilkens flyttar. En tydlig beskrivning av vad i helvete som ska ske skickas ut till deltagarna. Den här infon har jag skickat ut för att minimera antalet frågor som oundvikligen kommer spruta ut från sambandscentralen... Read it and weep.

Praktisk info om flytten:
Var: Ringvägen 151a
När: 09.00 lördag morgon 9 /10 2010
Hur: Ni kör flyttbil från Stureby till Söder. Ja, alla flyttlådor är redan packade.


Nej, jag har inte flyttstädat Ringvägen än. Det kommer att ske när alla mina saker är utflyttade. Det är ingen idé att flyttstäda innan. När jag flyttstädar kommer jag att dammsuga, våttorka, göra rent alla skåp och dörrar i tex kök från fingeravtryck och fläckar. Detta kan inte ske den här helgen, utan nästa. Jag hinner inte göra det mitt i veckan.
Jag skulle därför uppskatta om vi inte pratar om hur rent alt smutsigt det är på Ringvägen just nu.

Jag har:
- Adressändrat via adressandring.nu
- Kontaktat DN & Svd för att få tidningarna till min nya adress
- Sagt till jobbet att jag flyttar
- Betalat första räkningen samt avsatt medel för räntebetalning.
- Kontaktat skatteverket och skickat in blanketter för jämkning. Fått tillbaka blankett och lämnat till arbetsgivare.
- Flyttat mitt bredband till ny adress.


Prioriterade inköp: (Mina prioriteringar, betyder inte att någon måste åka någonstans med mig i detta nu för att införskaffa dessa saker. De här listorna gör jag för att ni ska veta hur jag prioriterar. Om någon vill diskutera mina prioriteringar går det bra, dock ej under flyttdagen.)
- TV
- Tv-bänk
- Bokhylla
- Soffbord


Ej prioriterade inköp:
- Matbord & stolar
- Skrivbord att ha i sovrummet
- Ytterligare förvaringsskåp till köpet
- Skoskåp
- Säng / sängstomme


Jag hämtar flyttbilen hos Helena i kväll (Nacka). Exakt tid ej bestämd. Jag kör sedan hem flyttbilen till er i Stureby, detta då det inte finns parkering på söder.


Frågor:
- Har ni några sådana där små gardinhakar i metall som jag kan få?
- Kan jag få sekretären som står i nedre hallen i Stureby? Skulle passa i sovrum.


Väl mött!

Kommentarer

  • Lucas säger:

    Hejsan, vad göres? :)

    2010-10-08 | 11:08:49
    Bloggadress: http://modegrabben.blogg.se/
  • Lillan säger:

    Jorchen, du är ju föör underbar! Hur gick det?



    2010-10-11 | 08:51:55

Kommentera inlägget här: