BC - live the dream

Tjena tjena

Kategori: Jobb

Jag lyckades logga in! Jag ger mig på ett inlägg efter klagomål.
Hej alla fina! Hoppas att ni har det fint själv är det bra, jag har haft det lite krisit men nu är jag på fötter igen. Har precis ätit ugnspannkaka som jag har lagat, smällde i mig lite spenatsoppa också som jag gjorde igår. Det blev lite väl mycket mat, men jag hade inte krubbat på hela dagen så jag var hungrig! Skolan är skit, alltså jag vet inte om det är meningen att man ska plåga sig igenom studieåren? Hur känner ni, ni som redan är färdigutbildade? Jag inser iallafall vikten av att plugga, men tanken var ju att jag skulle lära mig någonting inte att jag skulle plugga som en galning endast för att bli godkänd på examen (typ som man gjorde på högstadiet/gymnasiet-alltså plugg plugg plugg och sedan dagen efter examen minns man ingenting). Jag läser urknäppa ämnen, typ kroppspråk, altså då är vi 30 elever i en klass som dansar och har oss- jag känner mig som 15. Spanjorerna alltså... Jag har iaf sökt in till Socionomlinjen på sthlms nu i vår och till en lärarutbildning på Dalarnas högskola-men den är helt på distans och det verkar ju fett!!! Vi får se vad det blir av mig och vart jag tar vägen... Sveriges mörker lockar inte direkt, vi hade 22 grader i förrgår och jag hade klänning. Idag var det 18 lite kallare men ja, ni förstår, ingen halsduk inga vantar. Skönt.
Jag vill ut och resa, alltså jag är jätteressugen och känner hur åren går och allting tickar. Vi är ju fan snart 30, usch så bläigt. 25 var min smärtgräns och nu är det alltså 26-årskris!! Hursomhelst, jag kommer ju hem den 21 dec och då vill jag mysa med er som är hemma och er andra skulle jag ju gärna vilja se här!!!
Hoppas att ni mår bra, jag saknar er!!!!  

 Puss H.

Kommentarer

  • helena säger:

    bra tjejen att du är på fötterna igen.. jag vill lämna sverige.. fan det är piss piss piss under vintern.. man får ha bra nära och kära runt sig för att se ljuset..men det finns bra och kul folk..

    puussss

    2009-11-19 | 08:07:08
  • johanna säger:

    asså skolåren är ju upp och ner, man kan inte förvänta sig att man läser kul kurser hela tiden. du får ta det onda med det goda, det kommer säkert intressanta kurser sen. härda ut, eller ge inte upp direkt iaf =) Jag är på att dra ut och resa NÄR SOM HELST. seriöst, det är bara att hollaaah. Här hemma finns det iaf inga jobb åt mig, det är såååå dött på arbetsmarknaden. ska vi öppna en liten bar i thailand och dricka paraplydrinkar hela dagarna?

    2009-11-19 | 13:15:24
  • Lillan säger:

    Hej fina, va roligt att du kommer hem.

    Är ju nite så insatt i skolvärlden men hoppas det blir bättre eller att du kanske kommer hit.. då har du ju alla dina tjejer som kan stötta dig när kurserna är mindre roliga.

    E lite avis på dina 22 grader men du ska nog se att det finns fina stunder i Sverige-landet oxå... som i lördags inte för kallt strålande sol & promenad på Ellas land- kan inte bli bättre;)

    2009-11-23 | 12:22:57

Kommentera inlägget här: