BC - live the dream

hur fyller man hålet?

Kategori: Jobb

Nu har jag varit snusfri sedan torsdag förra veckan. Det går rätt bra faktiskt... eller det är inte så svårt.. eller det är det, men ändå inte.

jag märker att jag är lite rastlös och lixom inte vet vad jag ska göra i dom lägen när jag förut skulle ha tagit en snus. typ efter maten, till kaffet, framför tvn, när jag skriver, när jag läser - hela jävla tiden. shit va många lägen det alltid är läge att ta en snus i!

jag tror däremot inte att jag har så mkt nikotinsug? fast jag vet inte, det svåra är att hitta nåt att fylla snustiden med lixom. och då blir det att jag tänker att jag måste käka nåt, för serry. hur kul är det att bara ligga framför tvn, läsa, jobba, fika eller vad man nu gör - utan att ha nåt i käften? man vill ju ha något i munnen!

och jag hittar lixom inget som tillfredsställer mig lika bra som nikotin. (är det bara jag som tänker på snoppar när man säger tillfredsställa??) hur som helst, att gå runt med en snopp i munnen hela tiden är ju inte ett alternativ. speciellt inte för mig som är singel och jobbar heltid.

/ jollan

Kommentarer

  • Lillan säger:

    Tror jag ersatte mitt hål med godis, morötter och konstant tandborstning för å få den där fräsha känslan i munnen... å andra sidan gick man ju upp en del, men om du ersätter godiset med typ solrosfrän eller nätter så lär det ju inte bli någon större skillnad..lycka till

    2009-05-28 | 15:54:33
  • helenina säger:

    ha ha jag tycker du ska fylla det med snoppar.. o andra sidan så är det svårt att ha något i munnen när man ska fika iaf..

    2009-05-28 | 18:10:24

Kommentera inlägget här: