BC - live the dream

håll andan för nu kommer det intressant info!

Kategori: Jobb

yalla yalla... jag börjar misstänka att jag är den enda som jobbar i dag. i hela landet. förutom mina kollegor då. dom jobbar också. och folk i mediebranschen då. och  sjuksyrror såklart.  polis. brandmän och kanske några till. kebabförsäljare. barpersonal.  är bolaget stängt?  antagligen. dom har alltid stängt när man behöver dom som mest.

har absolut nada att göra i dag. kom till jobbet vid 8 och insåg att jag inte behövde göra någon radio för att det var röd dag. hade alltså kunnat slagga till typ nio istället för 0645. och när jag vaknade i morse insåg jag att jävlarna på nyhetsmorgon har ledigt idag också! inga news till frullen. förbannat ensamt ska ni veta. kollade tyra banks istället, hon skämde ut sig och intervjuade beyonce. tyra är verkligen pinsam ibland när hon ska vara ghetto.

hmmm vad har jag gjort idag egentligen? kom till jobbet som sagt, tog en kopp te och bestämde mig för att gå och träna istället... kom tillbaka efter att ha lyft lite skrot. tog en kopp te (dricker mkt grönt te just nu för att jag är en jävla tönt). några minuter senare käkade jag lunch. sjukt äcklig tonfisksallad.

sen pratade jag ett par minuter med en politiker, skrev en kortartikel och tänkte ta en kopp kaffe. men automatkaffe är som ni alla vet, sjukt skurrigt. gick en promenad för att köpa glass och pratade i luren med ella som berättade storys om sitt glassiga liv i huvudstaden. promenaden som skulle resulterat i en dajmstrut blev istället ett päron. kommer ju hem till päronen ikväll och då är det bra att ligga i underkant med kaloriintaget ni vet.

nu sitter jag här och läser 442 som är ett fotbollsmagasin som är sjukt bra. ni borde läsa det! eller emma, du borde iaf säga till gurra att läsa det. riktigt bra faktiskt.

om en timme ska jag dra till tåget. innan jag går på kommer jag som vanligt ta en sväng in på pressbyrån och stirra på hyllorna av tidningar. efter tre minuter inser jag att jag vill ha alla - och ingen. går vidare och blänger på godiset och inser att jag vill ha allt - och inget. går därifrån och till tåget där jag genast ångrar att jag inte köpte något.

nu är jag förvånad om någon fortfarande läser den här skiten för det här kan vara historiens tråkigaste blogginlägg.

imorn! ska jag, mamma och alice ha en mor/dotter-dag och gå på lite utställningar, shoppa och vad fan man nu gör på sånna dagar. måste komma på det tills imorn eftersom det var min idé. imorn ska jag även till tandis och putsa gaddarna.

juste! idag är ju min sista snusdag. fyfan, det känns piss kan jag säga. piss piss piss. jag vet helt ärligt inte hur jag ska klara det. jag har ingen aning.

well, till er som orkade läsa allt - pusselipuss. till er andra - kiss my black ass och allt det där.


peace in the middle east / johanna











Kommentarer

  • jh säger:

    Har inte ni såna där familjedagar ganska ofta? Lycka till me snusen! Kör hårt!

    2009-05-21 | 21:01:59
  • helena säger:

    du har det riktigt nice du..Ha det kul på stan nu..

    2009-05-22 | 11:00:41
  • Anonym säger:

    älskling! du kommer va??? jag väntar på dig!! du kan väl ringa igen?? kanske på söndag jag är ledig då. jag saknar dig. jag skulle säga nåt mer men jag glömde...pusssss

    2009-05-22 | 16:30:44
  • Anonym säger:

    det var jag, hildur.

    2009-05-22 | 16:31:24
  • johanna säger:

    yes babe jag kommer, så länge inte expressen ska ha sin introdag den veckan så kommer jag! har tyvärr inte kunnat bok för jag måste ta reda på när den är. men i annat fall kommer jag veckan efter, eller alltså typ 12-18 juni eller nåt! kram

    2009-05-22 | 17:58:11

Kommentera inlägget här: