BC - live the dream

skattemasar och fiskmåsar

Kategori: Jobb

Har ni sol hemma eller? Det är ju helt underbart! och har ni märkt att det börjar bli ljusare nu? igår när jag drog från jobbet vid typ 18 så var det rätt ljust ute. Fett. såg att dom dragit igång nån uteservering här i linköping också, hur ser det ut på söder? ligger vi före här i köping eller?






Kollade mina kontrolluppgifter från aftonbladet igår, visar sig att dom dorg typ 20 % i skatt på mig hela förra året. yes, det känsn asbra.. så nu kommer jag alltså få en till avbetplan som betyder ca 2000:- extra varje månad i 1,5 år för att betala tillbaka. YES!

YES YES YES YES YES!

och då kanske ni tycker att jag borde ha märkt nåt och hört av mig till min arbetsgivare?? NÄ. asså, helt serry jag har ingen koll på hur mkt man ska få ut efter skatt, jag hade fan inte haft ett heltidsjobb på flera år och sen jobba jag en massa natt / helg osv så jagfatta inte så mkt.. lönespec är så jävla boring också så jag brukade bara slänga dom...

jaja, det är bara att hålla käften och betala eller?

eller så flyr jag landet.

 vad tycker ni ? / jo

Kommentarer

  • helenina säger:

    fy fan..jag tycker fly landet.. eller vet inte skulle själv aldrig klara 2000 i månaden.. hur mycket pungar man till csn? ääh vår iaf det är ju kul! vi kan leta upp nån uteservering i helgen. pusss

    2009-03-16 | 12:33:08
  • jh säger:

    Jag röstar också på att fly landet!!

    Va fan ska man betala en massa skatt för liksom?!

    Solen är framme och det är torrt på marken... Jippijihoooo..

    Jag är blöt om fötterna.... Apskit också...!!!

    JAG VILL HA FINT VÄDER:::DÅ LÖSER SIG ALLT HÄR I LIVET!!

    2009-03-16 | 13:58:14
  • jh säger:

    Förresten!!

    Det är väl inte du på kortet va?!

    2009-03-16 | 14:10:42
  • johanna säger:

    hahhaa nej det tror jag inte? jessi jag älskar att du poängterar att det är torrt på marken, det är fan det som gör hela biffen. vårbiffen alltså

    2009-03-16 | 16:56:08

Kommentera inlägget här: