BC - live the dream

hoppas hoppas

Kategori: Jobb

Här vaknar man av att solen kämpar sig igenom persiennerna. FETT! tänker jag, nu jävlar är det vår ute. Tur för mig att jag inte drog direkt ut i kjol och röda klackskor, för då hade jag halkat i snön och brutit nacken. och då hade det inte blivit nå midsommar eller gotland för mig i år. eller ever. jag fattar inte, det är ju inte ens april. får vädret vara såhär instabilt och ostabilt?

Efter mitt lilla mentala breakdown i helgen slängde jag iväg ett antal jobbsök på måfå i går på jobbet. bland annat en till expressen och fråga om dom behövde sportreportrar. man är ju så himla neggo egentligen när man söker jobb, förväntar sig nada och har svårt att känna sig inspirerad när man skriver ansökningar. blev hyfsat förvånad i morse när en karl från expressen ringde och sa att han och sportchefen ville ha en chat nästa fredag! grymt!

snälla snälla med så mkt dålig karma som jag haft min väg på senaste måste det här vara en vändning. snälla ge mig jobb i stockholm snälla GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD! basse, hjälp mig, använd dina kontakter!

å det vore så skönt ni fattar inte hur mycket jag vill hem... speciellt nu när det börjar blir vår, kan inte tänka mig att inte gå på mosebacke osv efter jobbet..

nu vet jag inte ens vad det är dom behöver folk för.. hur länge alltså... det kanske bara är sommaren? men vafan, jag tar det ändå.. det är lika bra, här kan jag inte sitta och grina.

hatar att jag har blivit såhär sen jag flyttade hit och det blir lixom bara värre. jag hatar att jag bara gnäller så fort jag pratar med nån av er, för så vill man ju inte va. och det är väl inge kul för den som behöver lyssna på skiten heller. nu verkar det ha gått så långt att när jag väl är hemma är jag deppig ändå, eftersom att jag ska åka tillbaka. och om jag är glad för en stund så är det bara ett skådespel, som peddan skulle sagt.

hör ni hur sjukt det låter? det låter ju heeeeelt sjukt.

det här är ju fan inte jag. jag vill ju vara glad och på g, samma gamla otrevliga johanna, men glad lixom!

vafan! aja nu hoppas jag som fan på expressen. ska inte ta några chanser, kanske borde gå en anställningsintervjukursnåntingsomgörattmanfårjobbefterintervjuerna?

well, det här var tydligen en till meltdown. nä, ha det så gött nu drar jag till sjukan!

/ pis







Kommentarer

  • Lillan säger:

    Nä men på riktigt, du måste få det där jobbet..!!! d e ju precis som du säger uteserveringar,vår, glaá tider:)

    Kommer hålla tummarna för dig på fredag, lycka till idag

    Kram

    2009-03-24 | 10:39:44
  • the hell säger:

    bra tjejen med lite egenpepp. om du inte får det jobbet så kommer du alltid att få något annat iaf. om man försöker och är positiv så kan man inte misslyckas. och jag vet för övrigt att du är grym och någon chef måste ju hinna märka det under en intervju, det är ju fan hans/ hennes jobb! puss vi hörs ikväll!!

    2009-03-24 | 10:51:49
  • jh säger:

    Kör ditt race! Ha glimten i ögat bara så får du jobbet! I know!!!!!

    2009-03-24 | 11:12:52
  • johanna säger:

    jag vet, man ska ju vara positiv.. men asså jag är ju pessimist i grunden och nu när jag deppar är det helvete så svårt att vara positiv =) får bara lust att håna mig själv när jag tänker positivt

    2009-03-24 | 11:32:56

Kommentera inlägget här: