BC - live the dream

Det spökar i min väska

Kategori: Jobb

Eller det trodde iaf jag och Ella när nåt började tjuta här om natten. Jag tyckte det lät som en katt/flicka som blev strypt. Elin tyckte det lät som nåt tekniskt som fått fnatt och gick ut i det mörka vardagsrummet för att undersöka. Beväpnad med en smörkniv letade hon igenom vardagsrummet och kunde konstatera att ljudet kom från min väska alt skrivaren alt nåt annat. Innan hon hann hitta källan till oljudet slutade det.

Mystiskt.

Efter det var det ingen som kunde somna om. Tänk om det var ett spöke eller Fritzl?

I natt vaknade jag åter igen av ljudet. Sprang upp och slet upp allt som låg i min väska. Kvar på botten ligger den skyldige. Min digitalklocka som råkat ställa in sig på att låta klockan 04.15. Det i sig är ju sjukt, men det sjukaste är ändå alarmljudet,... Det där kan ju ingen vilja vakna till.

Jag har nu utfört en exorcism på klockan och ser fram emot att sova en hel natt i natt.

Kunde inte somna om efter alarmet och åt frukost 04.30. Ja, jag vet... Jag borde försökt somna om men istället kollade jag repriser av förhäxat. Med lite perspektiv på det hela kan jag erkänna att det antagligen inte var världens bästa serie.



Ja, ni vet nog vem det är.

Kommentarer

  • Lillan säger:

    Crreeppyy.. tur att du hitta klockan..

    2009-04-06 | 09:59:43
  • helenina säger:

    fan vad läskigt..

    2009-04-06 | 11:31:45

Kommentera inlägget här: