BC - live the dream

Vladi, take me with you!

Kategori: Jobb

Tjena tjejer!

Skriver till er fran hjartat av transylvanien och draculas fodelseort. Karpaterna ar jattefint, hoga berg som overvakar varje steg man tar. har inte sett nagra varmpyrer an, men har en kansla av att det kommer ikvall eller imorn. idag ska vi namligen besoka huset dar dracula foddes. fattar ni grejen? det ar som att komma hem till mina rotter. funtar pa att leta upp nagot jobb pa ett hotell eller sa och sla mig ner och skaffa ett par minivlads.

var rumanska guide berattade att det pa riktigt finns folk som kommer hit med vitlok runt halsen for att doda vampyrer. de ligger pa lur pa kyrkogardarna och hoppas fram och biter sma oskyldiga turister i benet. mon dieu! dar ar man inte riktigt an.

har hamnat i beef med en karing i gruppen. hon snackade skit om var guide (som ar lite smafet) igar vid middagen. juliana, guiden, ar veggie och da klacker tanten: hur kan hon vara veggie med den dar kroppshyddan. och alla fattar vad hon sager forutom juliana som siter precis bredvid, men int ekan svenska. sa da lackade jag och sa till tanten att hon var en otrevlig javel som snackar skit om folk som sitter bredvid. javla oversittarfasorner! da sager tanten "ja du verkar ju tycak ratt mycket"... och sen var det igang. nu javlar, har en fetbra taktik som gar ut pa att fa alla i gruppen att alska mig, sa att den har elaka tanten blir utanfor. vad tycker ni?

jag och pappa har aven ett mission som gar ut pa att avsloja var svenska guide som mytoman. vi haller pa att samla info i detta nu. aterkommer pa denna punkt. elin, var sv guiden kanner for ovrigt alla romer i sthlm, och ar bastis med tykons i dalen som han sager ar "underbaaaaaart rooooliga manniskor". jag papkade iaf att det ar ett helevet att dela ut post till dom och bad honom vidarebefodra det, och att det kan vara lage for vissa av dem att klippa banden och flytta nagon annanstans for att underlatta for dig och grabbarna.

fick btw jobbet i ostergotland, sa jag flyttar antingen dit, eller till finland eller dalarna dar jag ocksa har ett jobb pa g. drar den 15e, sa den som inte foljer med ut den 12/13 SAGER JAG UPP BEkantskapen med. nej men alrigt, det vore kul om alla kunde folja med. det kan det ju vara vart, tank pa att ni slipper mig sen.


puss puss, kommer hem fredag natt.







Kommentarer

  • helena säger:

    fan va fett!! ge den där subban..you goo!

    jag vill oxå vara på semester.. när flyttar du då?? jag tycker vi ska fira din hemkomst på fredag med fett reaggepartaj.. hell yeah!

    KOM HEM NU OCH BIT INGA I BENEN!

    2008-09-02 | 09:21:15
  • jh säger:

    så du drar på riktigt nu alltså!! Grattis!!! Fan vad bra du e!!

    2008-09-02 | 12:59:36
  • Lärkan säger:

    Ååhh va Spännande resa, jag skulle inte våga sova över där en natt!! Så du drar snart på eget äventyr, kul för dig men trisst för oss! vet att du kommer lyckas tjejen!! vi ses till helgen..

    2008-09-02 | 16:45:29
  • Lillan säger:

    Ohh, låter som en väldigt intressant resa..Innehållsrik liksom..

    Men du ska ru flytta på riktigt,,hur ofta komer du hem då?

    Det där är en utgång jag inte vill missa:)

    2008-09-04 | 09:33:21

Kommentera inlägget här: