BC - live the dream

Waduuuuuuuup!

Kategori: Jobb

God morgon alla glada! Nu får ni sluta blogga så mycket, jag hinner verkligen inte med att läsa alla inlägg.

Jag vill börja med att önska er en gla tisdag. I och med det är vi ett steg närmare fredag och ett steg längre bort från måndag vilket bara kan vara positivt. Mindre positivt är pissvädret utanför, och så ska det vara i fyra månader. Bara att vänja sig. För att klara av det här är det nog bra att käka mycket vitaminer, börja på yoga, solterapi, psykolog, skaffa ett boytoy, gå på massage, skriva en bok, läsa en bok, motionera och fan och hans moster.

Just det, jag orkar inte undvika svordomar i det här inlägget. så, pardon my french.

I dag har jag iaf en riktig jävla peppdag. Är på bra humör, skitvädret till trots. Det är fan ett stort problem att vi i Sverige låter humöret styras så mkt av vädret, eftersom att det i princip alltid är skitväder. Det innebär ju att man går runt och gnäller minst 80 % av året. Det funkar ju inte. Då kan man lika gärna dö eller flytta. Och att flytta från sthlm är ju i princip samma sak som att dö, vilket borde innebära att man måste ändra inställning eller dö. Ok lite väl mkt dödssnack så här tidigt på morgonen.. Och jag som påstog att jag är på bra humör. Det är jag!

Och det tror jag beror på att jag tränade i morse. Har fått in det som vana nu senaste månaden att dra och träna innan jobbet. Funkar asbra eftersom jag börjar 11 rätt ofta. Då får man en asbra start på dagen, träna och sen käka frulle i lugn och ro. Hela dan blir så grymt mkt bättre när man slipper gå upp en timme innan man måste avra utanför dörren, sterssduscha, käka, fixa trixa och vad fan man nu gör, tiden räcker iaf aldrig till.
Nu kan jag kolla på nyhetsmorgon, pissiga Malou och efter tio, slappa och zappa.

Just nu står jag i kö till supporten som har kidnappat min dator. Väntar med spänning på att få samma besked som hela förra veckan:

"Vi väntar på delar..."
Vilka delar?
"Jag vet inte"
Hur lång tid tar det"
"Jag vet inte"
Dra åt helvete din jävla datanörd.
"Tack för ditt samtal"

Skit! Jag vill ju bara ha min dator så jag kan kolla på film och porrsurfa. Nej men ärligt, ska sluta med det nu. Tänk om det är därför datorn pajat? Det är det iof inte för de hade felinstallerat nåt skit senast. Hur som helst är det pinsamt att lämna in skiten på reparation med en massa snusk i dataminnet.

Ser fram emot att träffa några av er på fredag. Vilka kommer? Kan vara bra att veta så vi vet hur mkt mat som ska köpas.

PEACE!






Kommentarer

  • ememt säger:

    jag kommer. vilken tid e det som gäller? jag e på å gå ut oxå.

    2008-10-21 | 15:57:30
  • yohanna säger:

    hmmm.. tiden är väl typ 18 eller så snart man kan eller nåt? Lillan?

    2008-10-21 | 18:58:22
  • lärkan säger:

    kommer

    2008-10-21 | 22:13:37
  • elin säger:

    kommer också, går ut också

    2008-10-21 | 22:35:09

Kommentera inlägget här: