BC - live the dream

Om ni inte hör något mer från mig så vill jag bara säga hej då

Kategori: Jobb

Imorn publiceras min första krönika i tidningen. Rubriken?

"Stockholm är bäst i Sverige"

Temat är att jag lackar på att det är ok att vara lokalpatriot om man kommer från tex falun, lule, visby eller vad det nu kan vara.. Men snackar du gott om sthlm är du bara en dryg jävla 08a. Sen maler jag på om det och frågar mig om det är jante som spökar. Att den som är störst och bäst inte får säga det?

Jag vill ju provocera. Men jag vet inte hur långt man kan gå =) Men, att jag oroar mig bekräftar ju även grejen. Hade rubriken varit "Helsingborg bäst i Sverige" hade ingen lackat utan man hade bara:
jaha vad kul att du tycker så om din hemstad, gulligt.

Så om ni inte hör nåt mer från mig har jag antagligen fått sparken och försöker komma över mig själv i nåt kloster i Burma.

Puss el i pussel / Hanna panna

Kommentarer

  • Lillan säger:

    Du älskar å provocera,, men va faan om dem inte gillar artikeln kanske dem ska bosätta sig här å avnjuta den über fantastiska miljö och atmosför som sthlm faktiskt erbjuder..

    2008-10-17 | 09:58:57
  • Lärkan säger:

    Den vill jag läsa, hejar på dig!!

    2008-10-17 | 13:56:26
  • brallis säger:

    get eeeeeeemmmm!

    2008-10-17 | 14:43:46

Kommentera inlägget här: