BC - live the dream

"Gottland"

Kategori: Jobb

Oki.. nu var vi där.. jag har en ny fetish eller detta kanske är min första jag ÄLSKAR "gottländska"..

Vill ha en karl som pratar såe därae...(kikade såklart på SOS Gute igår.. ett program om inte så mycket värt för världen  men ändå.. Blev dock lite besviken när den " heta" ambulans mannen inte var med,, men fick ju iaf höra lite härlig dialekt..


Undrar om det förresten bara är gottländska eller om jag är lite svag för karlar med dialekt över huvudtaget...
Jag menar,, aa jag gillat ordentligt.. Någon mer som känner sig svag för karlar med briljerande dialekt?

Kram Kram 
Lillan

P.S Ella jag vet att jag aldrig fick säga det här igen ,, men (jag har inga pengar kvar;) D.S

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Bläää nej håller inte med, tycker inte om någon löjlig dialekt, ren sthlmska ska det va!!

    2008-10-17 | 16:39:03
  • elin säger:

    då e allt som vanligt då! Men snart är det lön och då får vi fan ta och gå ut och dricka öl!!

    2008-10-17 | 19:45:43
  • charlotte säger:

    uäh... dialekter kan dra åt hell. speciellt sånna som härstämmar från regioner norr om sthlm. norrisar låter så blåsta. göteborgska har däremot stigit på min lista, men det e fan inte ok. ren sthlmska, gärna södertugg.

    2008-10-18 | 15:17:07

Kommentera inlägget här: