BC - live the dream

Konstapelträff....

Kategori: Jobb

Ett litet inlägg om första gången jag blev stoppad av en konstapel.....

Kl var runt 22.00 när vi kom runt kurvan någonstans i Farsta. Vi for i ca 55 km/h på 50 väg.... Oh, tänker ni!  Det här kan sluta illa. Polisen vinkar in mig... Jag har memorerat hur andra gör  när de svänger in till kanten på snyggast sätt. Jag gör likadant, utan problem.
Efter lite fumlande hittar jag knappen och vevar ner rutan.
- Körkortet, tack?
Jag berättade att det var första gången för mig och han sa att det inte skulle vara någon fara....Jag litade på honom. Jag kände mig trygg.
- Är det din bil?
- Nej, det är min pappas bil!
Så går han runt bilen och kollar läget. Då har Jenny precis sagt att mitt ena baklyse är trasigt och att det är böter på sånt..
MEN! Inga problem!
Så fick jag blåsa o hela den grejen... Jag var ju nykter så jag fick köra vidare och ha en bra kväll..... När jag skulle starta bilen och köra iväg hade jag självklart glömt handbromsen i så det sket sig ju lite......
Lillan ljög förresten! Hon sa att hon hade bälte fast hon inte hade det--- Hon kunde ha fått böter + att hon kunde åkt dit för mened.. Herregud!
Ha en bra dag!
Jessica

Kommentarer

  • johanna säger:

    lillan e en gangster. och du med jerra. sluta bryt mot lagen för fan.

    2008-11-13 | 16:42:39

Kommentera inlägget här: