BC - live the dream

gräv ner det bara

Kategori: Jobb

vad e grejen med killar egentligen?

känns som man har ställt den frågan mer än en gång och i över tio år. Nu börjar jag misstänka att den frågan aldrig kommer bli besvarad och att det inte är någon större skillnad på killar som är 14 och 50. det jag tänker på är att dom fan har svårt att prata känslor. och visst, jag ska inte säga nåt. jag mörkar alltid vad jag känner, men det är ju för att skydda mig själv och för att killar ändå inte säger ett skit så varför ska man själv dela med sig? som ABBA säger, don't go wasting your emotions lixom.

kan inte dom fatta att säga att man saknar någon eller kommer du ihåg när vi matade duvorna , knullade som kaniner eller whatever inte behöver betyda så mkt mer än det. making conversations lixom. om en kille tänker nåt sånt så skiter dom fan i att säga det 9 gånger av 10, för varför ska man säga sånt? det fyller ju inget syfte.

ärligt talat. jag förstår inte varför jag och martin pratar hela tiden. och martin, om du läser det här, ta det inte så allvarligt. eller jag menar inte att jag inte förstår.. jag vill ju prata med honom, men när vi aldrig pratar om att vi saknar varandra, eller kommer du ihåg det eller det, eller det vore kul om du vore här, eller tänkte på dig här om dagen, eller vad fan som helst, så känns det ibland rätt meningslöst. är det en polare jag försöker ha kontakten med eller? nej.
en om han inte känner så är det klart att han inte ska säga nåt sånt skit om han inte menar det. eller jo kanske, det beror på vad man vill längre fram. fan vet jag. allt behöver inte vara så jävla genomtänkt eller analyserat innan man säger det. jag vet ju att han tänker på oss, eller mig eller nåt ibland. kanske tänker att, fan det var nice men det kommer aldrig funka. eller tänk om det gör det?

jag vet att jag tänkt mer än en gång på olika scenarion som skulle kunna bli när han kommer hem.
1. vi träffas allt blir bra, sagoslutet lixom.
2. vi träffas, det är helt off och så har man slösat ETT ÅR online
3. vi träffas inte och så har man VERKLIGEN SLÖSAT ETT ÅR online
4. vi träffas, han är inte intresserad, jag är det - fyfan
5. vi träffas, jag är inte intresserad, han är det

osv osv osv

jag vet bara att man vill ju ha nån form av bekräftelse. det är askul att prata länge om ingenting osv... men på det vill man ändå ha något mer. I ALLA FALL VI TJEJER! 

äh fyfan nu ska jag dricka arvid nordqvist. han ger mig alltid kärlek! / johanna







Kommentarer

  • jh säger:

    Jag tror såhär va?!

    När man inte känner varandra så väl och inte träffats på ett tag är det väl på något sätt svårt att "börja" säga att man saknar varandra.... Från början, när han åkte iväg, kändes väl situationen lite konstig. Då blev det inte så.. Nu kanske det bara känns konstigt att börja säga det helt plötsligt.... Man är väl inte säker på hur den andre ska reagera osv.... Det är klart att man behöver höra det i en sån situation men se det som att ni faktiskt tar er tid till varandra genom att höras flera ggr i veckan. Det gör ni ju antagligen för att ni vill hålla något vid liv...Eller så säger DU att du saknar honom, eller längtar tills ni ses...

    Kärlek är fan inte lätt, hörrudu!!

    Men som man säger: Den som väntar på något gott.......

    Puss på iig!!

    2008-11-20 | 10:31:10
  • helena säger:

    men ni har ju fortfarande kul när ni snackar så tänk inte för mycket.. tröttnar du så skit i det annars go with the flow.. inge farligt..

    2008-11-20 | 12:38:21
  • jh igen säger:

    Kände mig som dr Phil så jag tar tillbaka alltihopa!!!



    Nejdå!!

    2008-11-20 | 12:59:28
  • johanna säger:

    ähh jag vet inte, bajs? äh jag vet inte.. det här skola-väder-pratet irriterar mig just nu. äh jag vet inte?? äh skit samma ääääh

    2008-11-20 | 17:02:32

Kommentera inlägget här: