BC - live the dream

... Första gången jag blev stoppad av en konstapel ...

Kategori: Jobb

Tillåt mig dela med mig om första gången jag blev stoppad av en konstapel, idag.

Är på väg från Domstolen (där det vimlar av poliser vilket jag självklart inte tänker på), inser att min vanliga väg hem är avspärrad för vägbygge. Smyger smidigt över i en bussfil och gör en förbjuden högersväng på det. Efter det brassar jag iväg och tänker inte på att det är 30 eller på att skolbarnen vill gå över gatan.

Självklart har det legat en polisbil bakom mig hela tiden, och det bästa är att jag såg dom - men tänkte att ähh.... det är nog lugnt.. eller jag vet inte vad jag tänkte.. jag trodde väl TYP att man fick svänga höger där. CP

vevar ner rutan, langar fram kortet och gör blåstest, som tur är hade jag inte supit innan jobbet idag så det var lugnt.. Sen får jag förklara varför jag tror att jag är en buss och varför jag svänger höger när det är 15 skyltar där som säger att det inte är ok. Där hade jag kunnat få böter på 4000:-, MEN polisen är SÅ JÄVLA SNÄLL och ger mig bara en varning. tack!

Sen kör dom efter mig hela vägen tillbaka till jobbet. så nervös har jag aldrig varit, var säker på att dom skulle stoppa mig en gång till och att det skulle bli avbetalningar till AMEX i flera år.

Efter det ringde jag elin som fick förklara högerregeln för mig. Lika bra.

/ Johanna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: