BC - live the dream

Hur gör man detta då???

Kategori: Jobb

Hej hej fina underbara, efter önskemål från Jenny så beger jag mig nu på att skriva mitt första inlägg på våran lilla sida. Hit har värmen kommit ordentligt (+32) och jag håller på och storknar, om nätterna är det härligt, men på jobbet och i lägenheten är det outhärdligt. Jag har ju lite benkomplex oxå så ibland är det lite svårt med klädval, helst vill man bara springa runt naken.
Ok, så här ligger det till: Jag ska sluta på jobbet! Max och hans 2 brorsor ska på road trip i usa någongång i september och när han kommer tillbaka därifrån så ska jag alltså hitta på någonting annat. Jag har en plan: Jag ska åka til Kuba i tre månader och plugga kubansk historia eller nåt och bara leva livet. I och med Fidels avgång har ju saker och ting börjat förändras rejält. Jag vill alltså uppleva Kuba innan det blir som vilket Marbella som helst. Jag ser mig själv strosa på Havanas mörka gator, dricka mojitos, och dansa reggaeton på stranden. Nåja, vi får se men jag håller på och undersöker. Den som är sugen på att följa med är förstås mer än välkommen! Hasta la victoria siempre!
Jag och Mackan håller på och boka resa, vi kommer förmodligen redan typ nästa vecka, rättare sagt den 6 juli! Hoppas ni är hemma då! Vi har inte bokat ännu, men det lutar åt det, måste bara göra lite scheman först och se till att vi har folk som jobbar. Jag längtar hem otroligt mycket och saknar er! Jag vill ha svensk natur och potatis och sånt gott.
Efter min Kubaresa så ska jag börja plugga, nu är det dags att ta sig i kragen, saken är den att det finns så många saker jag vill veta. Så jag tänkte att ni kan tipsa mig lite, ni som ändå känner mig bäst. Mina alternativ är typ mänskliga rättigheter, pedagogik, språk, antropologi, sociologi. Eller något annat tips? Hjälp!
Jag tänkte nog plugga här i Barcelona, men innan jag börjar vill jag hem till Sverige i några månader. Här i Spanien börjar universitetsutbildningarna bara en gång om året(september) så jag har ju lite tid på mig.
Livet börjar bli ganska vardagligt här. Jag jobbar torsdag-måndag och dansar på onsdagar. Hänger mycket med Maximiliano och Anna. Är kär och känner mig väldigt omtyckt. Hänger på stranden, FIKAR, äter, sover, jobbar, älskar, njuter och tänker på ER!

Hoppas att alla mår bra och att ni njutit av sill och potatis! Glad midsommar på er i efterskott! Här firar man ju oxå, men med fest till klockan 06 och smällare och raketer. Imorse kom jag hem klockan åtta, vi var och dansade och spelade samba på stranden! Det var otroligt mycket folk, får se om jag kan lägga upp nån bild här kanske.

Nog om mig!
Jag älskar er!

Pussar
Hilda

Kommentarer

  • jen säger:

    åååhhh, HILDA!!!blir så glad att höra från dig, vad underbart livet låter!åh blir så glad att höra att du kommer hem.. ja tror jag smäller av!!! kom hem kom hem kom hem!! älskar dej, puss o kram

    2008-06-25 | 07:52:16
  • Anonym säger:

    2008-06-25 | 07:52:36
  • helena säger:

    underbart gumma!! kom hem nu först!! puss

    2008-06-25 | 11:11:15
  • Lillan säger:

    Fina underbara,,, JAAA kom hem... vilken underbar omgivning,, låter ju faktiskt helt superbt:)D låter som om du sprider kärlek..

    Kuba,,när tänkte då dra?



    Kram

    2008-06-25 | 11:58:52
  • johanna säger:

    ahhaha lillan... "sprider kärlek".. jag får aldrig nog av dina spetskantade inlägg... duktigt av dig hilda att blogga och vilket långt inlägg! uppskattas hårt

    2008-06-25 | 13:31:35
  • Lisa säger:

    Fina du, kom hem NU!!

    2008-06-25 | 18:10:59
  • Anonym säger:

    Kom hem!! saknar dig!

    2008-06-25 | 22:58:21

Kommentera inlägget här: