BC - live the dream

Pigg som en pruttkudde

Kategori: Allmänt

God morgon världen!

Då sitter man i sumpen igen. Sög precis i mig (neeeej inte det) en kopp kaffe, städade lägenheten, OCH körde en tvätt. Så där var man ju körd. Nu lär det ju inte bli nå sova på ett bra tag.

Om det nu e så att man har gjort bort sig som mig och dragit i sig kaffe och storstädat 22.30 en tisdagkväll finns det bara en sak att göra. Och det är att inte försöka tvinga sig själv att sova. Finns det nåt värre än när man ligger där och tänker nu måste jag sova sova sova. Det slutar bara med nackspärr, svankspärr och mentalspärr efter allt vrid och vänd, stök och bök. Sängen som egentligen är så skön blir ett fängelse av trassliga täcken och varje dun som borde smeka dig till sömns sticker dig i röven.

Så istället så satsar jag på nackspärr framför datorn eller med en GOD BOK. haha....

För att spinna vidare på ingenting....

Vissa låtar tröttnar man verkligen aldrig på. Måste analysera det här och försöka bryta ner vad det är som gör att vissa låtar aldrig går ur tiden. För att ta ett axplock från hur jag känner just nu:

tröttnar aaaldrig på keith sweat-nobody eller jaheim-could it be eller för att ta nåt nyare neyo-so sick... Som ni märker är jag in an R&B mood just nu. Men dude, dom gör fan inte shit som nobody längre. Sån r&b som kavlades ut tidigt 90tal är helt borta... Skulle inte det funka idag? Är det därför det inte görs? Eller görs det men man orkar inte leta reda på det? Det finns ju iaf inte på listorna längre...

Hur som helst... Kan inte ni säga lite låtar som ni aldrig tröttnar på. Det vore sjukt intressant att veta.

Untill we meet again, *blink blink* / JOllan









Kommentarer


Kommentera inlägget här: