BC - live the dream

back to black

Kategori: Allmänt

- Vad gillar du för musik?
- Typ allt. Jag lyssnar på allt. Allt är bra.... Allätare.

Det där är ju bara bullshit... Ingen lyssnar på allt. Ingen tycker att allt är bra... Visst finns det många som tycker om många sorters musik.. Bara för att man gillar rock, pop, hiphop, soul, dance, dansband, schlager, fan och hans moster så betyder inte det att man tycker allt är lika bra. Det finns ju alltid nåt man gillar mer. Det är alltid en viss musik du kommer tillbaka till. En viss platta du alltid sätter på. En viss radiostation du väljer före de andra. 

Jag är nog en av dom som tycker att jag har rätt bred musiksmak.
Men egentligen inte.. Det är inte svårt att gilla den kommersiella versionen som finns inom de flesta genrer. Gillar du Metallica? Javisst, då gillar du rock. Gillar du Puff eller Jay Z? Men du gillar du ju hiphop. Dansar du röv på fyllan till Cascada? Mäh! Då gillar du ju visst dance!

Men när man kommer bort från den lättåtkomliga radiomusiken som Metallica, Puff, Cascada, dom som gör hitsen är det en annan sak. Kan du fortfarande säga att du gillar Disturbed eller Hammerfall? Diggar du Dialated Peoples texter? Lagar du mat till trace Goa vol.III? Neeej...

Dom som är allätare borde istället säga att de gillar allt som går på radio. Eller att de diggar all komersiell musik. Det är inget fel med det, jag är en av dom. Och med det menar jag inte att det inte är nåt fel bara för att jag är en av dom =)

Det senaste året har jag varit på hårdrockssafari. Laddat, fixat, trixat och insett att det e jävligt bra grejer. Men nu har jag börjat lugna ner mig och det verkar för mig som att jag alltid hittar tillbaka till hiphopen. Det är hiphop som åker på när jag kommer hem. Det e Voice jag scannar av först när radion åker på för att snabbt byta till cd igen när jag inser att voice inte alls är samma sak som när de först började. Power hette dom då va? Power jams....

image437
............................................ det var bättre förr..........................................................


/ Johanna









Kommentarer


Kommentera inlägget här: