BC - live the dream

Maskeraaaaden!

Kategori: Jobb

Emma! Här har du! Samtliga kostar 40 pund.




Det här är nog så nära en stor fet svart....du vet

Men jag kan verkligen se dig som Elvis...






LARRY! catwoman kostar också 40 pund





Sen tycker jag det vore bra om vi utsåg en grupp som ansvarar för inköp av snacks, pynt osv. Några som känner sig manade? Och även typ två pers som ansvarar för att styra upp dator med musik samt tävling.

Kanske Elin och Emma kan ansvara för inköp av snacks osv?
Och Jessica och Lillan för musik + tävling?

Självklart ska alla hjälpa till, men det är bra om vi har ansvariga, på samma sätt som vi haft nu med att alla osar till jenny, jag beställde inbjudningar, lisa samlar in pengar osv.

Ang det här med tävling så pratade vi lite om det på krogen igår. Kom fram till att det inte ska vara något avancerat eftersom vi är så många. Vi ska enbart ha en tävling där vi utser bästa kostym och vi har ett förslag att det ska gå till på följande sätt:

När gästerna kommer till placet får alla ett halvt kort ur en kortlek. Vi klipper alltså korten i två delar. Sen gäller det att hitta personen som har ens matchande halva. Ex, ruter nio ska hitta ruter nio osv osv.

När man gjort det ska man tillsammans rita en enkel teckning föreställande personen man tycker har fetast outfit. Bidraget lämnas sedan in till de (förslagsvis) två personer som ansvarar för detta. De två personerna räknar sedan ihop vilken gäst som har fått flest teckningar (och alltså är bäst klädd) och bestämmer sedan vilken av dessa teckningar som var snyggast.

På det sättet får vi fram en vinnare av bästa klädsel som vinner tex en flaska fulskumpa. Och dom som gjort snyggaste teckningen vinner en liten flaska fulskumpa, eller nåt.

Har någon ett annat förslag så kom gärna med det, annars tycker jag vi kör på det här.


/Joyrsch

Kommentarer

  • lärk säger:

    Låter jätte bra!

    Jag har fixat 3L sprit till maskeraden, det måste räcka vi ska väl ha vin i oxå?! så spriten finns här hemma redan. De som har betalat 500kr till mig är: Jag =) Elin, Emma, Jessi och hur var d me dig joyo, skulle du lägga nåt eller gick allt åt till inbjudan?

    2008-12-27 | 18:02:20
  • joyo säger:

    jag har lagt ut tot ca 350 på inbjudan och porto så du ska få 150 spänn av mig pronto

    2008-12-27 | 22:11:07

Kommentera inlägget här: