BC - live the dream

Eru go ellerrr?

Kategori: Jobb

Då var man hemma från Götet. Sjukt olikt mig att sätta mig på tåget och åka till nån karl - som dessutom bor i fiendeland. Jag kände mig väldigt utstirrad hela tiden i Götet kan jag säga. Folk kastade till och med saker efter mig.
"Åk hem!! Åk hem! Vi vill inte ha dig här din äckliga 08a!" Skrek dom vart jag än gick. MEn eftersom att jag är så macho så tog jag ingen skit och hela 031-området ligger nu i ruiner. Och om ni undrar varför det inte står något i tidningarna om det är det för att jag har tagit hjälp av ryssarna och kineserna för att dämpa informationsflödet från Göteborg. Aftonbladet släpper en exklusiv story senare idag.

I övrigt gick det väl till ungefär såhär... Sitter på tåget ner och är lite smånervös.. Tänk om det inte blir lika bra som det varit på telefon tänkte jag. Vem är den här snubben egentligen..? Och hur bra kan det egentligen vara efter så kort tid? Nu är jag bara så glad att jag åkte. Har haft en riktigt grym helg. Men grym täcker egentligen inte hur det var. Jag känner mig som Lillan och skulle egentligen vilja använda ord som ser ut som små rosa kärleksmoln för att beskriva läget, men vet inte hur man gör.

Det är så typiskt att han ska flytta. Varför? Det är så typiskt, så tänkte jag iaf först.. Men nu vet jag inte.. Eller jag vet inte, det jag menar är väl att jag egentligen bara är skitglad att jag kunde få känna mig lite kär igen. Man ska vara glad för det man får eller hur? Ett par underbara veckor är väl bättre än inga alls, även om det känns trist just nu.

Så där har ni en update från min sida iaf...

Hur har ni det? Helle, kul att du äntligen får plugga i sthlm! Det var det värd..Tog ett tag, men nu är du här efter turer till Sundsvall, Västerås and what not. Lill, hur går det med att hitta jobb? Dumpa liket. Emma, blir det nå flytt till mina kvarter eller?? Jag behöver sällskap nu när det snart är höst. Hilda, följ med till London över nyår! Jessi, hur går det med Christer?? Lisa, fick du hälsotidningarna jag skickade hem till dina päron? Jenny, någon bulle i ugnen än eller?? Elin, jag kommer över efter jobbet någon dag så kan väl vi dricka ett par flaskor rött =D










Kommentarer

  • Lillan säger:

    Fina fina du,,, jag gillar att du är så här:)

    JObbet nja, ska ju få lönekuvertet i veckan så jag blir väl aningen besviken..

    Men har sökt ett jobb i västindien d låter ju kul om d skulle gå vägen men d vet man ju inte heller..vill ha alla detaljer sen

    2008-08-18 | 17:03:35
  • helenina säger:

    så jävla fett för dig.. jag blir så glad!!

    vill oxå sänka några flaskor rött med er!! pusssss

    2008-08-18 | 20:12:41
  • Lärkan säger:

    Gud va kul för dig med all kärlek!! du ska se att det löser sig, kärleken övervinner ALLT!! Jo tack, hälsotidningarna är alltid välkommna hem till mig, har lusläst dem =)

    2008-08-18 | 22:12:32
  • lärkan säger:

    Oj det blev ett för mycket m...

    2008-08-18 | 22:16:34
  • Emmet säger:

    Fan vad kul. Helt rätt att du åkte. Tror du hade ångrat dig annars. å håller med om bättre några veckor än inget alls. å vem vet vad som händer.



    å d blir nog flytt till dina kvarter. så nu kommer jag å förgyller din vardag så att ett år känns som en dag..

    2008-08-19 | 11:51:09
  • johanna säger:

    emma & joyo sittin in a tree k-i-s-s-i-n-g! Du vet att du måste kolla bajenmatcher med mig nere på bläckan nu va?

    2008-08-19 | 15:36:23
  • hilda säger:

    gud va kul för dig jollan. puss

    2008-08-27 | 17:58:41

Kommentera inlägget här: