BC - live the dream

Trip down memory lane

Kategori: Allmänt

Det e bra härligt det där med att gå tillbaka i tiden... Eller ibland kan det ju vara riktigt obehagligt, men med dofter och smaker e det ju riktigt pleasant. Oftast då. Idag när jag var inne på ICA och skulle handla toapapper så snubblade jag över lite kellogs cornflakes och tänkte, varför inte?? Så nu sitter jag här och surplar kellogs med mjölk och hallonsylt.. Precis som man gjorde när man var liten.. Iof så käkade jag inte så mkt flingor hemma.. För mkt socker sa morsan och så fick man en dusch gröt istället... mums. Det jag ville ha mest av allt när jag var liten var kalaspuffar men om man käkade det skulle man antagligen dö av en sockerchock. Så det fick man ju inget.. Sedan dess har jag cravat allt sånt jag inte fick krubba... Som söta flingor och snabbmakaroner (inte tillsammans).. Snabbmakaroner vet jag inte varför vi inte hade... Det var nåt med att dom inte smakade gott och att sånt äter man bara i sossehem =) nej nu skoja jag bara... OK?? Hur som helst tvingades jag äta gammeldags stuvade makaroner vilket har lämnat ärr för livet. Det är därför jag alltid stuvar makaroner på fyllan. nÅn typ av ångest som yttrar sig blandat med dåligt samvete för att jag nuförtiden äter snabbmakaroner i skyddet av mitt eget hem (som egentligen inte är mitt).

mvh, johanna

Kommentarer

  • Lillan säger:

    ÅÅåhhh kellogs... min
    favvo variant var kellog´s frosties med filmjölk, jordbuggssylt å xtra socker... d är gott...

    2007-09-06 | 09:03:45
  • helenina säger:

    nej fan inte med sylt..

    2007-09-07 | 10:34:46

Kommentera inlägget här: