BC - live the dream

Min braiga lista

Kategori: Allmänt

Här är min lista över bra saker jag hunnit med på min lediga onsdag

1. Vaknade 07:40 av att jag var tvungen att gå upp på toa..Lyckades, tro´t eller ej, somna om till kl 09:30. ( Sov ut, alltså)
2. Duschade och tvättade håret( behövdes)..Bra!
3. Gick promenad till mammas kolombarium... Hade tyvärr ingen blomma eller något med mig så det blir väl ett litet minus men å andra sidan är det ju faktiskt tanken som räknas i de allra flesta fall.....Så det går väl jämnt ut på denna punkt...
4. Mötte Lisa och gick en promenad... Hann gå förbi Emmet i stureby. Bra för att umgås nyktra två dagar i rad...
5. Hämtade upp morfar i bandhagen och tog en promenad till bandhagen. På den här punkten fick jag anstränga mig mest.. Karln hör ju ingenting! i 30 minuter fick jag skrika för att han skulle förstå vad jag pratade om... Vår promenad tog 20 min.. Han är inte så pigg o kry som jag trodde....Bra gjort!

 Ringde pappa o frågade om pengar... Och att åka o handla mat till stackars Jessica som aldrig verkar ha mat eller pengar....eller kille......Han tyckte jag skulle ringa Jocke o fråga om skjuts... Gjorde det! Jocke ville inte.....
6. Lyckades få Jocke att få dåligt samvete över att han inte ställer upp för sin tragiska, fattiga, ensamma syster.....
7. Lyckades få pappa att ställa upp för sin tragiska, fattiga, ensamma dotter.....

Så nu är jag väl rätt lycklig....
Ska skriva upp allt jag ska köpa.....Älskar listor... Det är bara det att jag álltid glömmer dem hemma....

/ Ja, det här var Jessica!!

Kommentarer

  • helenina säger:

    oj, det lät som en riktigt bra dag.. härligt.!
    (saknar dig lite redan)

    2007-09-19 | 21:20:45

Kommentera inlägget här: