BC - live the dream

Att vara vaken när ingen annan är det

Kategori: Allmänt

God morgon kära läsare....

Det verkar som att jag har lite problem med min dygnsrytm.. Idag (lördag) vaknade jag 04.00, klarvaken. Till att börja med vill jag då klargöra att jag igår rofyllt somnade in till Alias 22.00... Men det ursäktar inte att jag vaknar 04.00, springer upp ur sängen, gör lite te och läser DN.

När jag först vaknade och insåg att klockan bara var 4 och att jag precis missat alla fem-i-tre-samtal från diverse tveksamma kontakter, fick jag lite ångest. Inte för att jag missat samtalen utan för att ja, man vaknar ju lixom inte så tidigt... Först försökte jag som varje normal Svensson tvinga mig själv att somna om, men efter X antal varv snurrandes runt täcket frågade jag mig själv; varför skulle jag inte gå upp om jag nu är pigg? Varför får man inte gå upp 4 på morgonen om man känner för det? 

Ja säger ni, det e klart man får det om man vill det... Ja ja, i teorin. Hur som helst, jag kan rekommendera det varmt till alla.. Det är sjukt mysigt att vara uppe vid en tid på dygnet när alla andra ligger och knoppar... Bortsett från alla fyllon som är på väg hem från Spy bar då. Jag tände lite ljus, brassa lite rökelser, titta på solen som inte gick upp för att det är för molnigt.. Så länge det inte regnar nu när jag ska stå i kö för biljetter Sverige-DAnmark. Alltid trevligt att bilda kö tycker jag... Eller hur Jenny? Det var tom kul när vi köade till Stones för ett par år sedan, 15 minus ute och en termos blandat med 100 andra idioter. 

Frågan är dock hur jag ska orka vara uppe ikväll och gå på matchen följt av utgång? 


Mitt kaffe blev för starkt, ska jag göra nytt eller härda ut? 


PUSS PÅ ER ÄLSKLINGAR / Johanna Charlotte







 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: