BC - live the dream

tick tack kit kat

Kategori: Allmänt

Hej mina små dunbollar. Om det nu fortfarande är någon som hänger här efter Facebooks intåg i vår värld.

Nu har jag sjukt mycket att göra på jobbet, men jag tänkte ändå ta mig lite tid och i detalj berätta om min otroligt spännande dag.

07,20.
Klockan ringer, tittar ut genom fönstret och konstaterar att det fortfarande är ljust när man går upp på mornarna.. Detta gäller ju dock inte dig som är brevbärare enligt Elin. Då är det totalt jävla mörker som gäller. rätt åt er, ni har det så bra på somrarna.. Hur som helst.. Springer upp ur sängen, jag är inte mkt för att snooza, om jag inte är bakis och då skiter jag oftast i att gå upp över huvud taget. Sen ska man välja kläder... väljer en slampig sak från Gina, en sån som alla har och som tydligen är väldigt trendig eftersom att Susan hade en likadan modell på sig i desperate här om dagen. yes! props till Helle för god "kakröra", sånt vill vi se mer av... btw, är vi hos elin nästa gång eller? då lär det väl bli äppelpaj och sarre.... Jessi, du borde ha med dig sånna där goda nötter lite oftare.

07,55 lämnar hemmet för en rask promenad i kylan till jobbet... man ska tydligen bli smal av sånt... (buuhuhuhullshit)  Ingen sol i sikte... rosig om kinderna trillar jag in på jobbet ca 15 minuter sen... Men nu börjar vi ju tydligen typ 9 så det spelar väl ingen roll... själv går jag på samma schema som när jag började för fyra år sen. jag tänker inte ändra mig inte... vem är det som bestämmer egentligen?

08,45 Morgonmöte, extremt viktig info delas ut om iditer som går på pop-ups på nätet om att de vunnit resor gratis... sen uppger de glatt kortnummer över hela nätet och fattar ingenting när de blir robbade. snyft.

 11,00 Lunch. Äter en sunkig tonfisksallad (viktigt att få i sig fisk - det blir man också smal av) samt en russinbulle/bröd (sånt blir man fet av)... jag älskar för övrigt russin. sjukt gott, specilellt i bröd.. Och mamma, jag ÄLSKAR ditt hemmabakade bröd. det är godast i hela världen. skulle hellre äta ditt bröd med marmelad och ost en fredagskväll än en påsa chirre eller nåt sånt.   Inser att Anna är på besök.. Anna jobbade här för ett par år sen men sen klämde hon en kid och har varit ur spel sen dess.. Söt unge faktiskt, bruna jack och ljust barr, hoppas det håller i sig.... Dubbel jackpot, Birtha var även här idag på besök från island.. Hon flytta till island, coolt va? Hon berättar historier om islänningarna som tydligen super HUR MYCKET SOM HELST. Vi svennar är alltså ingenting jämförelsevis... Här gör "Irina" (förortsdam som jobbar här och säkert suger i sig en liter vin varje kväll och skriker på grannarna) ett inlägg om att hon känner hur många islänninagr som helst och hon vet bäst... blab lablabalablabl... har jag inte sagt att det alltid är JAG JAG JAG som vet bäst? nehej, det var tydligen fler som känner så.

15,00 Fikarast... Försöker komma in i gemenskapen genom att sätta mig i soffgruppen vilket resulterar i att alla som har fikarast 15,00 sätter sig vid matbordet istället. Intalar mig själv att de behöver sitta på hårda stolar för att deras dåliga ryggar ska må bra. Om de sätter sig i soffan får de säkert ont och måste börja gå på ersättning. Dricker en dassig kaffe och äter fruktskålens sista apelsin, den var helt ok... varför blir man torr om händerna av att skala samt äta apelsin=? och helena, hur går det med det här som du skulle kolla upp ang. rökning och bajsnödighet? Här skulle jag även uppskatta om du kunde kolla upp varför jag blir nervös när morsan ringer och oftast måste avsluta samtalen och springa på toa.

16,32 Min bordsgranne Jocke bjduer på kinapuffar och avslöjar att han har en hemlig crush på blonda tjejen som jobbar seven eleven här nere... Jag erkänner att jag också är kär i henne.. Men hon är tydligen ihop med en snubbe som jobbar där. De har setts hångla bakom disken bland wienerbröden. så där var man körd.

1700. Slutar jobbet och kommer att börjar promenera hem. måste hooka åkkort snart. men skam den som ger sig.


RIKTIGT INTRESSANT VA? / JOLLAN












Kommentarer

  • helenina säger:

    oj.. va fan, skulle jag kolla upp det?? var hoittar jag info? det har väl med blodtrycket att göra eller.. som kaffe..?
    puss på dig stumpan och fint att du haft en kalasdag!

    2007-10-11 | 20:01:27
  • jerra h säger:

    Haha.. Verkar ha haft en dag med lite innehåll iaf... Själv har jag idag bara hunnit gå upp o pallrat mig till fitttvättstugan...

    2007-10-12 | 07:38:04

Kommentera inlägget här: