BC - live the dream

Jag var så rädd...

Kategori: Allmänt



image376

Hu och hå! Ni anar inte vad som hände mig ca 10:40 i morse..
Jag är i sovrummet och gör något som inte är av intresse o hör plötsligt ett konstigt ljud... Ett slags prassel eller något.. Först tror jag att något papper blåst ner på golvet i köket då jag har fönstret öppet där.. När det sedan fortsätter att låta blir jag förvirrad....Jag kollar ut i köket och får syn på den jäkeln....En sparv, talgoxe eller någon slags mes sitter på min stol....
Jag blir skitskraj!! Farao vad äckligt liksom....Tänk att bli attackerad av en sån!! Bläää!
Fort som fan lyckas jag få igen dörren till sovrummet.... Springer ut i hallen o hämtar vinterjackan.. Tar tag i första filt jag får tag på och går med bestämda steg in i köket... Nu är det jag mot fågeln och det ska jag visa honom...( jag tror att fåglar är som hunder...Ni vet...De känner när man är rädd)
Hur som haver så kom jag på en bättre strategi att få ut sparven.. Jag drog för gardinerna och som jag vill benämna det "stängde in" honom.
Han flyger ju in i fönsterrutan ett par ggr.. försöker tala honom till rätta genom att säga att bara han sitter stilla och inte angriper mig så ska jag hjälpa honom ut i världen igen.. Ärligt talat så verkar han skita i vilket...O värre blir det när jag tar bort blomkrukorna.. Då blir han vild igen.. Efter mkt om och med lyckas jag putta ut honom genom fönstret....Han breder ut sig och tar luften under sina vingar... Han mår bra och jag är inte rädd längre samt känner mig starkare än nånsin!'
Ha en bra dag!!
/ jessica Hoolm

Kommentarer

  • elin säger:

    Jag har varit med om samma sak i odenplan. Jag blev skitskraj och Erik va tvungen att komma hem och ta ut fågeln, jag stängde in den i köket för jag va så jävla rädd

    2007-10-09 | 17:52:09
  • johanna säger:

    tur att det fanns en stor stark MAN i närheten som kunde rädda den hjälplösa KVINNAN från den farliga FÅGELN!

    2007-10-10 | 14:58:55

Kommentera inlägget här: