BC - live the dream

Fika är kung

Kategori: Allmänt

Att ta sig en rejäl fika på eftermiddagen sätter verkligen guldkant på tillvaron. Det e sånt som gör livet värt att leva. Bortsett från allt annat väsentligt som BC, familjen och Jan Björklund. Själv har jag precis lutat mig tillbaka med en kaffe från seven eleven (igen) samt en bulle med gult slem och pisatage i. Sjukt bra grejer.. När jag först kom in på seven hade jag tänkt satsa på en klassisk kanelbulle, men när mina välspetsade näsborrar insåg att det inte fanns något nybakat så bytte jag taktik. Ni vet, kanelbullar är ju bäst nygräddade medan sånt med slem i håller längre.

image381

Det blev en väldigt lyckad fikapaus och jag hoppas ni andra också har fått en sån idag.

Nu är det bara 1,5 tim kvar tills man får gitta härifrån.. Då bränner jag hem till Sturpen för lite sparrissoppa, varma mackor och annat gött. Efter det är det möjlig idoltitt inbokat hos nån.. Vet inte riktigt hur det blir med det där.. Folk verkar inte så pepp.

Imorn är det svampdax.... Väntar med spänning på att se hur det ska gå.. Speciellt som det just nu är snöblandat regn utanför fönstret här i stan. betyder det att svamparna är döda imorn? Jag fattar ingenting.. Kan man köra med sommardäck ut till nynäs när det e såhär?


Jaja, ha en jävligt trevlig kväll. / Johanna



Kommentarer

  • helenina säger:

    jag skulle avlida utan min dagliga kaffe och kanelbulle...

    2007-10-12 | 16:51:40
  • Lillan säger:

    ÅÅÅHh denna bild är ju inte det minsta lockande... shit va gött d ser ut..

    Kul att ni kirrade svampjakten.. e imponerad av Jacobs Kantareller å Den livsfarliga gröna grejjen ni hitta...

    2007-10-15 | 16:30:59

Kommentera inlägget här: