BC - live the dream

Vad hände med Jonathan?

Kategori: Allmänt

Sommar -06, Gotland

Vi sitter ett gäng på Underbar och njuter av varsin kall öl. Det är andra dagen på vår semester.
Samtalen avlöser varandra... Vart vi ska gå, analyser av dagen som varit osv. Märker att det var ett tag sedan Helena sa något så slänger ett öga bort mot änden av bordet där hon sitter. Hon sitter med ett veck i pannan och jag ser att det är något hon grubblar över.. 

-Vad hände med Jonathan? Säger hon undrande å tittar på oss andra....

...Snabb scanning, Jonathan, vem är d?, Vem menar hon? Vi känner väl ingen Jonathan?..tänker jag..

Helena märker väl på oss alla att vi ser ut som stora frågetecken...

- Ja, han i Bröderna Lejonhjärta, Skorpans storebror, vad hände med honom?

Vi börjar spekulera i vad som kan ha hänt med denna lilla person som var en så stor del av våran barndom. Ett efter ett trillar förslagen in men det är väl egentligen inget som känns speciellt trovärdigt..Så lika snabbt som han dykt upp försvinner Jonathan från våra tankar...

Tills idag.. Jag efterlyser Jonathan, var är han? vad gör han? Någon som vet???

/Emmet 

Kommentarer

  • johanna säger:

    han drog väl till nangilima för att dricka körsbärssherry?

    2007-05-18 | 09:04:11
  • Lill säger:

    Hörde rykten om att han försöker tämja Katla så att dem får en egen beskyddare i nagijala

    2007-05-18 | 09:25:40
  • JH säger:

    Jonathan finns inte på riktigt!!!! Så det så!!!

    2007-05-18 | 14:39:07
  • elin säger:

    jag såg Jonathan på nyhetsmorgon för nån månad sen. Jag blev skitglad! Där är han ju! tänkte jag..han såg för övrigt ut som en fullvuxen Karlsson på taket.

    2007-05-18 | 15:01:09

Kommentera inlägget här: