BC - live the dream

Melankolisk kväll på södermalm

Kategori: Allmänt

Jag känner mig riktigt melankolisk idag. Jättekonstigt, det var precis det ordet som dök upp när jag satte mig framför datorn för att döda lite tid innan klockan blir 21 och då börjar filmen. fast det börjar ju inte ens nån film, men ändå. Känner mig lite filosofisk kanske. Skulle kunna fylla en hel pärm med grejer och grejer.

Jag kanske borde ta ett glas rött, det skulle passa min sinnesstämning just nu. Alltså jag e inte alls deppig, bara melankolisk. Fast enligt boken så betyder ju melankolosk tungsynt, vemodig osv osv. Men då kanske inte melankolisk e ordet jag letar efter? Jag vet inte.  

Jag kanske ska ta och gå en promenad med min mp3a och titta ut över vattnet nere vid sjöstaden. Det låter ju trevligt. Känns så lökigt att sitta inne när det luktar blomknoppar utanför. Kanske borde skita i mp3an och lyssna på kvittret, surret och allt det där man missar när man jobbar på sin tinitus.

Jag måste bara fråga... ÄR DET SÅHÄR MAN KÄNNER PÅ SÖNDAGSKVÄLLEN NÄR MAN VARIT NYKTER EN HEL HELG? Frågan är om det är värt det.

Puss och Kram sessor, Johanna



Kommentarer

  • Lillan säger:

    Jag e på ett glas rött, ´jag e typ desperat...adrig mera vit helg

    2007-05-06 | 21:31:37

Kommentera inlägget här: