BC - live the dream

Livet, fattar ni vilken grej? Fattar ni vilka möjligheter?

Kategori: Allmänt

Låg hemma i sängen igår och tänkte  medan jag läste om Dracula och käkade tonfiskmacka. Livet lixom... Fattar ni vilken grej? Jag är så himla peppad på livet... Man har lixom ingen aning om vad som komma skall.. Och jag är så peppad på vad det än är som är på gång. Jag är även lite fundersam, frustrerad och förväntansfull och en massa andra f som jag inte orkar skriva nu. Snart är jag klar med plugget och då ska jag i teorin vara fri att göra vad som helst.. Eller tanken är väl att man ska jobba, och det vill jag ju.. Jag e så peppad på att skriva och jobba! Det känns så jävla bra att älskar plugget (?? eller ?? jo jag är en plugghäst ) och ser fram emot framtiden. Men det är lite sad att plugget snart är över.. Det är en viss panik som infinner sig med insikten om att det snart börjar, på riktigt. Det som man alltid har väntat på. Nu har jag lixom pluggat klart och då är det bara att sätta igång och göra sitt bästa. Fan vad fett.

Jag blir dock lite deppad över att det finns så mycket att se, göra, uppleva osv som man aldrig kommer att ens komma i närheten av. Var börjar man lixom? Man letar ju bara i sin närhet, eller bland sånt man kan ta på. Inte tänker jag att meningen med mitt liv finns i någon liten by någonstans mitt i ingenstans som ingen någonsin har hört talas om. Turkiska bergsgetter lixom, fattar ni att det kanske är värsta grejen. Och alla böcker man aldrig kommer hinna läsa, all intressant info jag aldrig kommer veta om. Vilken jävla myra man är. Hur gör man urvalet lixom? När det är alldeles för stort urval att göra urvalet från? Det går ju inte att greppa brorsan.

Fattar ni allt man kan göra?


Vilken grej / Johanna Charlotte





Kommentarer

  • jh säger:

    Men du kan ju dra runt o skriva en massa skit om allt möjligt.. försök att få skriva för någon resetidning eller nåt?? Eller varför inte bli reporter eller såndär du vet som åker runt som i när o fjärran och packat och klart.... Bra där...

    2007-06-27 | 11:40:07
  • lis säger:

    vad härligt positiv du låter, underbart =)

    2007-06-27 | 12:58:35
  • Lill säger:

    Jag har lust å utforska alla
    världens underbara små oupptäckta gömmor... men samtidigt är det väl dags å börja tänka på refrängen av va man ska doo me livet..

    2007-06-27 | 16:30:46

Kommentera inlägget här: