BC - live the dream

Sluta vara ett offer!

Kategori: Allmänt

Det e helt sjukt trist.. Och då läser jag ändå en bok just nu om att allt går att vända till nåt positivt.. Att det är DU som väljer att bli arg osv osv... Du kan välja att se på situationen på ett annat sätt.. Till exempel, det är så jäävla långtråkigt och monotont att jobba. Nu väljer jag att tycka att jobbet är monotont istället för att tycka att det är jätteintressant och oj vilka trevliga människor jag får prata i telefon med. Så ska jag tänka, inte herre gud vilka jävla idioter. För om jag tänker så, ja då väljer jag olycka och gör mig själv till ett offer, istället för att välja lycka!

Hmmm.... Det ska bli intressant att se hur det kommer gå för mig. Jag behöver alltså inte bli arg. Jag måste sluta göra mig själv till ett offer. Hmmm....

image283

Okej, säg det med mig: Jag är inget offer; JAG VÄLJER LYCKA!!!


Jihooooo..... / Johanna




Kommentarer

  • Lillan säger:

    Bra där... nya synvinklar...

    2007-07-04 | 10:52:35
  • the hell säger:

    Hm, man kanske ska lära sig av det där...

    2007-07-04 | 17:55:15

Kommentera inlägget här: