BC - live the dream

Jul jul.... strålande jul!!

Kategori: Allmänt

Gänget kommer infarandes vid kvart i två.. Karlarna sätter sig i soffan medan jag pyntar klart äggen i köket... Pallar inte att vänta tills efter kalle så vi börjar käka vad kvart över tre...Under lunchen/middagen försöker man till en början skrika det man vill ha sagt så¨att även morfar kan delta i samtalen.. Karln hör ju som en kratta....Men jag har upptäckt att han nog hör ännu sämre än vad vi trott...För när jag frågar morfar om han vill ha en öl så säger han ja! Men börjar hälla upp julmust.. När sedan pappa tar en öl ångrar sig morfar och säger att han nog tar en öl också.. Jaja.. Då vet man iaf att man kan skita i att slita på rösten resten av kvällen ty det verkar ju ändå vara förgäves... Morfar avslöjade i vanlig ordning vad vi skulle få för klappar innan vi ens hunnit öppna.... Paradis!! Ack så härligt!! Inte alls oförutsägbart!! Aja, får väl klämma i sig en sån där o rulla in det nya året!
Pappa bjöd på kökets motsvarighet av dassboken.. I den står allt från hur man gör våfflor till hur man ser om en avocado är dålig.....Nu  verkar alla ha somnat i soffan....Själv sitter jag o sippar på en flaska vin...Oj, nu vaknar dom här... Det var visst dags för keno... Haha,, fan vad tragiskt! Nästa år ska jag fira jul hos mina svärföräldrar!!!
Jag tände ett ljus för mamma innan dom kom! Jag tror att hon hajar vinken om hr jag vill ha det så därför ser jag fram emot nästa jul!! Fast morfar, pappa o JOcke får självklart vara med då också... Shit! Nu ska jag upp o dansa på borden så att det händer något här.....


Ses ikväll!!!


/// Jessica Holm

Kommentarer

  • johanna säger:

    du är itne den enda som har en förutsägbar julafton, det är ju det det handlar om.. opj vad många det det det det det blev i den där meningen... aja... jag ser fram emot nästa jul, för din skull. hälsa snubben

    2007-12-25 | 11:45:42

Kommentera inlägget här: