BC - live the dream

Bokslut 2007

Kategori: Allmänt

Då var det dax för bokslut 2007. Och jag måste säga att det har varit ett relativt händelserikt år...

Januari: Går ut hårt. Slut med Peddan. Till tonerna av Nellys "All good things come to an end".. Ganska bra beskrivning och det var väl bra att han stog på sig.. Jag hade bara dragit  ut på skiten och förstört det lilla som fanns kvar. Jaja efter det kunde ju året bara bli bättre tänkte jag.. Tog en avstickare till New York för att shoppa bort sorgen..Funkade rätt bra för stunden. Kommer ihåg att jag satte mig i taxin och sa till päronen: " Jag vill inte prata om det". Stackars päron, inte kul för dom att se sin unge så lessen och inte kuna göra något. Var iaf bra att få komma bort ett par dagar och lugna ner sig. Himla fin stad det där, hoppas vi tjejer kommer iväg dit nån dag för att svänga våra lurviga.

Februari:
Hmm.. kommer inte ihåg så mkt av den här månaden.. Men jag antar att Elin fyllde år? OCh då antar jag även att vi gick till Spy bar. Det var ju kul, jag var fast besluten att ska man gå vidare ska man göra det fort som fan innan man hinner tänka efter. Och det blev ju rätt lyckat, tack Anders eller vad du nu hette.

Mars:
Här gissar jag att jag fyllde år och att vi gick till Mosebacke.. sen gissar jag även att vi firade st patricks day genom att bränna hål i nån irländsk killes skjorta. Skulle inte vi åka och hälsa på dom by the way? hahaha nog.
Rockkryssningen! Helle, basse och same, fan va grymt det var! Blev lite av en vändpunkt för mig.. har lyssnat mkt mer och researchat hårtrock sedan dess... Snubblade även över "crazy lixx" platta här om dagen ( bandet med snubben med munsår) , bra platta... haha kul dialog framme vid scenen när jag rådgör med hella och basse om jag borde hooka gitarristen...

Jag: ska jag hooka eller? han är väl rätt söt?
Basse: jaaa..... Kör
Helle: NEJ! han har ju världens munherpes"
Basse: Neejneej... Det e ingen fara. Det smittar inte.
Jag: Jag avvaktar.

April: Eh... vad händer här egentligen? Det e ju ingen som fyller år vad jag vet.. Måste vara en transportsträcka mot sommaren..

Maj: Börjar med exjobbet... Har nog sällan känt en sån ångest över nåt.. Det bara måste bli bra kände jag.. Om det e nåt som sammanfattar utbildnignen jag gått och vad jag vill vara bra på så är det exjobbet.Får jag inte bra på det så kan jag lika gärna hoppa av, kände jag. Det var iaf hur kul som helst att få välja ämne och genomföra ett stort jobb själv. Kul att se alla gulliga ungar i syrrans klass också. Fulla av tro på framtiden, då ville man ju inte säga nåt som "...ja det hade jag också i din ålder...:" =) I Maj var man även på en del grymma efterfester med tåt

Juni: Major! Grym månad.. Klar med exjobb, och jag är ledig i princip hela sommaren.. Fattade beslutet att jag skulle vara pank och lycklig. Drar till Barcelona med Helena och Elin.. Grymt kul... Synd bara att det inte blev på stora ställen, men sånna fanns det ju tydligen inga bra =). Träffar snyggkillen, jag och Helle tror att han är dum i huvudet som ringer oss. Fattar fortfarande inte varför han var så trevlig. Helle, vet du? Midsommar hos Elin.. Grymt som vanligt.. PISSIGT väder dock som skulle komma att bli ett tema för hela sommaren och även resten av året..

Juli: Juli börjar grymt med METALLICA på stadion! Gick runt i nån dimma i flera veckor efter, helt övertygad om att dom som inte sett metallica live egentligen aldrigt levt över huvud taget. Det var en revolutionerande upplevelse.
Fortsätter med att göra ingenting.. Ligger hemma på familjens verande och bara njuter av ledigheten och en massa böcker.. Sista veckan juli drar vi till Gotland.. Det var roligaste gången so far.. Vår lilla gängkille Harry.. After beach, järvheden, karmratstödjare, big brother deltagare, Linkan som vanligt, lira läcker, GUTE, anna & frida, råttan, i could go on forever... hoppas på bättre väder nästa år. för jag ska iaf dit. sjukt snygga människor på gute.

Augusti:
Kryssning 3 aug... Robin, Adam, BAsse och några till medverkar.. Väldigt kul, många fina bilder.. Men dagen efter var nog roligast som vanligt... Vinden i ansiktet uppe på däck. grymt... Och Adam är oförglömlig i min tigerjacka i satin, ett sexpack gin i ena handen och en väska i andra. Kungligt. Brottningsmatch hemma i sturkan... vem vann? jag åkte iaf på disk av lisa.. den matchen var ju på liv och död, är glad att ingen bröt nacken.
Åker tillbaka till Barcelona för att runda av sommaren. Skönt men jag önskar att Hilda varit ledig mer men det visste jag å andra sidan innan jag åkte. 

September, Okt, Nov:
Samlar ihop dessa månader... Dom var ändå en enda stor gegga. Börjar med exjobb nr.2.. Jobbar asset av mig med Astrid, kul jobb som blev bra... Jag tror mest jag har jobbat hela hösten.. mkt i skolan osv... Sen började praktiken som är hur kul som helst...

December: Ja då var vi tillbaka i nutid. Ingen snö i sikte men vad gör det om 100 år när allting kommer kring? Om 100 år lär det ju inte ens finnas nån planet kvar. Tur för oss att vi lever nu då... Julafton ikväll. Öppnade traditionsenligt en present i morse här hemma i sturpen (det e så vi rullar), en ungsform i glas. I ungsformen låg det obligatoriska paret strumpor. Say no more.

Okej tjejer... Då återstår bara en sak...

FRÅN OSS ALLA.... (ME, MYSELF AND I) TILL ER ALLA.....

EN RIKTIGT GOD JUL OCH ETT GOTT 2008!


PUSS O KRAM JOHANNA










Kommentarer

  • helenina säger:

    du är underbar!! haha.. fan vilket bra år det har varit.. några riktiga höjdpunkter..
    god jul!!

    2007-12-24 | 12:17:05
  • EMma säger:

    helt ok år, men det kommer bli ännu bättre 2008. Säger det redan nu, det kommer att vara riktigt fint väder i sommar, så försök jobba in allt innan. å så em brukar ju hotta upp sommarn rejält.

    God jul mina älsklingar! Ser en del av er ikväll å då vet ni vad som gäller. puss

    2007-12-24 | 12:51:12

Kommentera inlägget här: