BC - live the dream

Det var inte igår

Kategori: Allmänt

Så har skolan börjat igen. Jag brukar faktiskt längta efter skolan. Brukar gilla att komma tillbaka o träffa folket, plugga tentor och sånt ( jaaaa jag vet).. Men den här gången längtade jag inte tillbaka. Om det beror på att det e sista terminen och jag har fet ågren över det, eller om det är för att jag levt som en pirat i sommar återstår att se.

Första dagen var iaf lite lagom tung, en timme intro och genomgång av schema. Varför lär man sig aldrig att det ALLTID är HELT meningslöst att gå på första lektionen? Det sägs ALDRIG nåt av värde. Så kom ihåg det nu, alla ni som tänker gå på nåt typ av intro nån gång.

Jag kände mig lite motarbetad ikväll när jag slängde mig på soffan för att läsa Guillous "vägen till jerusalem". Man bullar upp och gör det mysigt, kokar nyttigt té (rött té jessi!), tänder rökelser(det kan man ju iof tycka vad man vill om), sladdar om lampan så man ser nåt, tänder lite ljus. Lutar mig tillbaka och ligger riktigt skönt. Sträcker mig efter boken och tycker det verkar vara en bra idé att släppa boken rakt på min två-liters mugg full me ja, té. ORKA! Då undrar man ju vad man håller på med. Och sen undrar man varför man alltid ska ta den största muggen när man ska dricka te. Jag står fast vid att man alltid borde använda sånna där små koppar som vuxna människor har vid kafferep. så det så.

För övrigt så är Vägen till Jerusalem rätt trist. Hoppas som börjar döda varandra snart annars vet jag inte om jag orkar. Tyvärr så känner jag mig tvungen att läsa skiten. Försöker ju bilda mig lite så jag inte ska bli mobbad i vissa kretsar.

Ok men idag började iaf skolan vilket innebar att det var dax att gå och träna samt glömma allt vad cigg heter. Har faktiskt bockat av två idag, mer eller mindre. Var o tränade och det gick rätt bra, på "röd i ansiktet-skalan" var jag väl en femma av tio. har inte puffat även om jag dock börjar tycka att det e rätt segt nu här hemma på kvällskvisten. ringer nån teleförsäljare nu ska hon/ han få sig ett par väl valda.

jaja. Berns-terassen på lördag eller var det fashing? men alltså fashing, är inte vi för gamla för det? och är inte det ett vinterställe? vi får inte missa berns innan det e för sent.


sköt om era sjuka / Johanna



Kommentarer

  • jessi säger:

    Sista svängen...Hökarängen!!!
    Nu får du ta i sista terminen...

    2007-08-28 | 15:46:22

Kommentera inlägget här: