BC - live the dream

mitt äventyr...

Kategori: Allmänt

Tja!
image71
På väg hem från jobbet idag sprang det förbi två killar varav en var rätt söt! Tyckte mig känna lite vibbar, men men...
Iaf! De skulle vidare med mig mot Hagsätra, då fick jag se att de var tre st. Men dem liksom gick runt en och en längs spåret och alla tre snackade i hands-free.. Hmm tänkte jag..... Sen kom tunnelbanan och två av dem gick in vid min dörr... Ok tänkte jag eftersom jag stod en bit bort från dem innan, vilket betydde att de hade sprungit till min vagn (för att lägga in stöten liksom)... Men nä! De bara stod där och spejade ut genom fönstrena mot båda hållen.. Fram och tillbaka o spejade och snackade med varsin snubbe/snubba i telefonen... Det är något mystiskt i görningen tänkte jag! Här gäller det att hänga på! Hur som helst! När vi nästan är framme vid Högdalen pekar den ena killen ut mot Bandängen och surrar något till nr 2 ( Jag hör inget eftersom jag är i fullt sjå med att lyssna på nån gammal dänga på mp3:n)... Båda verkar jättehispiga och kollar ut samtidigt som de väntar på att vi ska stanna... När vi går av, och det är nu det blir spännande, går nr 1 ut och nästan stannar precis utanför dörrarna, antagligen för att kunna hålla utkik från spåret. Nr 2 möter upp nr 3, som jag trodde var ur leken för längesen men som tydligen befunnit sig i första vagnen, byter ett par snabba ord och fortsätter... Jag beslutar mig för att försöka hänga på fastän jag håller på att kissa på mig... De skyndar sig fort som fan, jag följer efter och gör tretrappstegskliv uppför trappan.... De fortsätter ner mot vivo(lägg märke till att de inte går med varandra utan nr 1 först och nr 3 en bit efter). Jag tar inte den vanliga vägen hem utan hänger på grabbarna... När vi jag kommit förbi vivo ser jag nr 3 springa på trottoaren en bit längre fram... Jag försöker skynda på lite men håller ärligt på att kissa på mig..Vid en av parkeringarna ser jag honom inte längre.... Jag överväger om jag ska ta mig ner till bandängen och kolla vad de skulle göra och vilka de var, men skiter i den och vänder upp mot mig ist...
Man vill ju inte hålla på att förstöra om dem skulle gripa någon hemlig spion bara för att man har blivit karltokig på senaste...

Såg Ni vet, Hult i centrum.. Plötsligt fann jag honom ganska ointressant.. Jag var ju typ snart kanske ihop med värsta  maffiaspionen.. Då har jag liksom ingen lust att ta ett steg tillbaka o bli ihop med en gammal högdalsbo.. Inget illa menat, Hult! Om det skiter sig med Nr 3 kanske jag kan höra av mig.. Men förvänta dig inget!!!

Kommentarer

  • helenina säger:

    underbart!!!!

    2007-04-17 | 17:31:05
  • jork säger:

    asså jh jag orkar inte. du är för jävla rolig. att du inte orkar skriva en bok är fan ett mysterium.

    2007-04-17 | 17:53:22
  • hilda säger:

    hahahahhahaaaaaaaaaaaaaaaaa. anders hult?

    2007-04-18 | 02:22:37
  • Emmet säger:

    Fan, jessan. Du e ju helt otrolig. Skratta så jag grät.
    Tycker du ska jobba på kollo eller nåt tror du skulle passa perf där...Å så ska du få ta hand om mina barn i framtiden någon gång...

    2007-04-18 | 09:58:36

Kommentera inlägget här: