BC - live the dream

Jag blir så trött..Hatar byråkratin, samhället vi lever i å vädret å bajs..Å kom inte å säg att d kunde varit värre, inte idag..

Kategori: Allmänt

Vaknade imorse å tänkte att idag är det en sån där dag när man ska ta tag i allt..Ringa alla dessa samtal som man har skjutit upp i evigheter, så, lika bra å fixa tänkte jag å studsade upp ur sängen..Kändes inte ens speciellt jobbigt..Men blev ganska snabbt påmind om att det finns anledningar till att man har skjutit upp d...Började med att ringa CSN... Fallet är detta:  dom tycker att jag har fått för mkt utbetalt å ska dra av en massa pengar på kommande utbetalningar för att jag började tidigare i Örebro än här. Vilket jag köper helt... Det jag inte fattar är att jag läser 2 veckor längre här å borde alltså då få mer utbetalt i maj (om dom nu ska göra sina avdrag).. D e ju samma totalsumma, läser 20 veckor vart du än läser... Så jag tänkte att d borde ju va lättast å nolla allt.. men d tyckte inte tanten.. Hon tjafsade i 30 min om att jag inte läst v 3 å 4 å vägrade fatta att jag läser v typ 22 å 23 här..Tillslut läste hon upp alla kommande utbetalningar å då helt plötsligt sa hon att jag skulle få ut mer i maj än vad som var bestämt tidigare. (OBS!!! Detta stod inte på d beslut som skickades hem till mig lr stämde med vad hon sagt tidigare.)  Så sammanlagt satt jag i telefon å tjafsade i 30 minuter helt i onödan, för hade hon inte varit så jäkla korkad å lyssnat så hade vi kunnat kirra d på en gång..

Sen, var d dags för svenska bostäder....Kan säga att jag inte kommit fram utan sitter i telefonkö...15 minuter hittills plats 25...Vägrar ge mig.. E på krigsstigen idag...

Har kvar Fortum, mina favoriter....

Å jag som redan hyser på tok för mkt agg mot samhället...

Kommer sluta i tragedi..

Blev för övrigt helt dyblöt imorse, jäkla pissväder å så trampade jag i hundbajs, jävla djurägare som inte plockar upp efter sina hundar.. Död åt dom...

Tack för tiden.. Behövde avreagera mig lite..Men finns mer kvar.. Stackarn som svarar på svebo..
Pussar å kramar
Emmet

Kommentarer

  • helenina säger:

    stackars, emma.. ta det bara lungt.. vaddå så ni har haft regn?? här är det fint. emma, allt fixar sig, det vet du..

    2007-04-18 | 11:54:20
  • johanna säger:

    äntligen emma! känns det inte mycket bättre nu när du fått blogga av dig? och är det inte så jävla skönt att bara vara arg på allt och alla hela tiden? det är en kul livsstil, så länge man inte blir fast för gott (läs hartog) hahaha

    2007-04-18 | 14:31:17
  • jessi säger:

    du är arg!!

    2007-04-18 | 18:44:07

Kommentera inlägget här: