BC - live the dream

VALTIDER

Kategori: Allmänt

20827-5

Det verkar som att vi går mot valtider. Det verkar som att det börjar dra ihop sig. Om två dagar är det bara en månad kvar och i samband med det får partierna börja sätta upp sina valaffischer. På bio kan man se trevliga reklamfilmer för respektive partier. Väldigt spännande. Sossarna har till och med tagit till proffessionell hjälp genom Sara Sommerfelt, den där söta tjejen med krulligt hår. Undrar vem moderaterna drar till med, nån med mer hår än reinfeld förhoppningsvis. Annars blir Sara svårslagen.


Så den eviga frågan, vad ska man rösta på egentligen? I år har jag tagit mig tid, surfat partihemsidor (till och med kd), läst valmanifest, läst tidningar, läst allt läsbart. Sett allt sevärt. Kan meddela att jag inte blivit något visare, ens grundläggande idéer och värderingar verkar sitta för djupt rotade. Vad spelar det för roll vad ett visst parti skriver på sin hemsida? Om du har blivit uppfödd och gödd med sosse-propaganda sedan dag ett, hur ska du då kunna tro på något ett blått parti säger? Ja jag vet, alla partier ljuger lika mycket som Ella skulle sagt. Så många röstar precis som sina föräldrar, och varför skulle det inte vara så? Man tror ju på vad mamma och pappa säger, för varför skulle de ljuga? Varför ska inte jag tro på morsan när hon säger att Göran Persson är ett Katrineholmsfetto? Han är ju tjock, och från Katrineholm.

Hur många vågar skaffa sig en egen uppfattning? Våga rösta rött om du är uppvuxen blått, då blir du arvslös. Inget mer kapital, och det har väl alla? Hur ska man annars finansiera resorna till båstad och Troppan? Jobba själv? VA? Det trodde jag andra gjorde åt en... Våga rösta blått om du är uppvuxen rött, då får du ingen ketschup till köttbullarna.

Min mamma har aldrig velat säga vad hon röstar på. Hon hänvisar till valhemligheten. Om man säger vad man röstar på kanske kommunisterna kommer och hämtar en. Typ Lars Ohly.

Jaja, rösta hur ni vill. Så länge ni röstar ungdomar!!!





















Kommentarer


Kommentera inlägget här: